Bugatti končí s rychlostními rekordy
Několik dní po překonání rychlostního rekordu společností Bugatti se nechal její šéf Stephan Winkelmann slyšet, že od této chvíle už žádné další pokusy o rychlostní rekordy dělat nebude. Nyní se bude automobilka soustředit na něco jiného.
„Bugatti opět prokázalo, čeho je schopné. Díky tomuto novému rekordu jsme s Chironem opět vstoupili do neprobádaných území. Nikdy předtím nedokázal sériový výrobce dosáhnout tak vysoké rychlosti. Naším cílem bylo stát se první značkou, která pokoří magickou hranici 300 mil za hodinu. A to se nám povedlo.
S tímto novým rekordem se však Bugatti stahuje ze závodu o výrobu nejrychlejšího sériového vozu. V minulosti jsme již několikrát prokázali, že stavíme nejrychlejší vozy na světě. V budoucnosti se však chceme zaměřit na nové oblasti,“ řekl Stephan Winkelmann.
Mimochodem, společnost Bugatti má v historických tabulkách celou řadu zápisů. Nejrychlejším vozem byl už model Veyron. Rovněž to byl vůz s nejvyšší průměrnou rychlostí nebo nejrychlejší otevřený vůz. Zatím posledního rekordu dosáhla tato automobilka na konci srpna na polygonu Ehra-Lessien, na němž dosáhl vůz Bugatti Chiron rychlost 490,484 km/h. Pravdou je, že tento vůz se od toho tradičního liší, prošel celou řadou úprav a byl mu zvýšen výkon.
Dlouhodobě platí, že v posouvání rychlostního rekordu není problém ve výkonu automobilů, ale v pneumatikách. Bugatti nemá takové, které by takovou extrémní zátěž vydržely, a tak se použily speciálně upravené pneumatiky Michaelin Pilot Sport Cup 2.