Aston Martin DB11 nemá velké zadní křídlo, proč?
U naprosté většiny moderních sportovní vozů jezdících přes 300 kilometrů za hodinu je běžné, že mají v zadní části velká křídla, která se vysouvají ve vyšších rychlostech. Model Aston Martin DB 11 má ovšem jen malé křidélko, stačí to?
Jedná se o britské auto a to znamená, že musí být elegantní vždy a všude, za všech okolní. Britům se představa vysouvajícího velkého křídla v ohromné rychlosti zdá prostě a jednoduše velmi nemožná. Právě proto bylo zvoleno poněkud decentnější řešení.
Technici vymysleli věc, o které se příliš nehovoří. Jde o AeroBlade, neboli aerodynamické křídlo schované v karoserii. Po stranách v zadních sloupcích jsou velké otvory, do nichž se nasává vzduch. Ten je veden do zádě, kde jsou na odtahové straně rovněž otvory. Přetlak tedy funguje skrytě, není potřeba žádné velké křídlo, které by kazilo dojem z vozu.
Ono malé křidélko se vysouvá v mnohem vyšších rychlostech a napomáhá usměrňovat sílící proud vzduchu tak, aby co nejvíce zvyšoval tlak na zadní kola.