Autonomní vozy a reklamy? Pravděpodobně ano
Podle odhadů švýcarské banky UBS bude 70 procent z tržeb souvisejících s autonomní mobilitou pocházet z prodávání věcí lidem, kteří dříve řídili, ale v budoucnu už nebudou. Největší podíl na reklamě pak bude mít společnost Google.
Zejména v současné době reklamy „útočí“ na člověka prakticky úplně všude. Jedním z mála míst, kam se reklama zatím tolik nedostala, je interiér vozu. V minulosti se objevily informace o tom, že auta připojená k internetu by mohla obsahovat na displeji reklamu. Ta by se měla objevovat jen při zastavení, aby za jízdy nerušila.
Podle banky UBS jsou autonomní vozy, které budou bez řidiče, velkou možností, jak by mohly reklamy působit ještě více. Lidí sedící ve voze nebudou muset řídit, a tak mohou sledovat displej s reklamou. Právě takto cílená reklama může podle odhadů vydělat až 472 miliard dolarů.