Osmá generace Corvette má být představena v lednu 2018
Považujete již vozy třídy Chevrolet za koukané? Pak vás jistě potěší, že zmíněná automobilka chystá novou, v pořadí již osmou generaci Corvette. Tentokrát ale dojde ke změně a tento nový model automobilu vstoupí do výroby s motorem před zadní nápravou.
Chevrolet Corvette je ve svém pořadí sedmý a jeho premiéra se uskutečnila v autosalonu v Detroitu. Tentýž rok byl i rokem uvedení kabrioletu, který se poprvé objevil naopak v Ženevě.
Autosalon v Detroitu bude i tentokrát místem představení nového vozu, jak uvedl magazín Car & driver. Rokem uvedení bude 2018 a nový typ vozu má získat zásadní změnu v umístění motoru. Je zbytečné znovu očekávat klasickou polohu v přídi vozu. Motor Chevroletu Corvette se bude nacházet před zadní nápravou. Proč ale vůbec došlo k tak výraznému porušení padesátileté tradice? Důvodů je prý hned několik.
Jedná se především o snahu odlišit se od příbuzného modelu Camaro, který sice oplývá mnoha odlišnostmi v designu a má také ve svém interiéru navíc dvě sedadla, ale v mnoha ohledech přesto představuje pro automobilku konkurenci a ohrožuje způsob její výroby.
Je zde ale i další důvod, a tím je zvýšení prestiže Chevroletu a jeho vyrovnání se s dalšími oblíbenými značkami vozů, jako jsou Ferrari, Lamborghini, McLaren a také Hondě NSX, která se na trhu objevila teprve nedávno.
Časopis Car & driver dále uvádí, že nové Corvette se má objevit na poli poptávky s motorem uprostřed. V poloze před zadními koly se má nacházet nová vylepšená verze výkonného vidlicovitého osmiválce vybaveného čtyřmi váčkovitými hřídeli s 32 ventily. Cena vozu by se měla nacházet někde kolem 100.000 amerických dolarů (v přepočtu 2.400.000 Kč). Ale tím to zdaleka nekončí. V roce 2020 se má objevit ještě výraznější typ vozu. Jeho označení je Corvette E-Ray. Chevrolet si ho registroval v loňském roce a slíbil novému modelu hybridní pohonný systém doplněný o elektromotor zvyšující výkon zážehového osmiválce.
Pokud vám ovšem vyhovuje současná generace, můžeme vás ujistit zjištěním, že se s ní na trhu setkáte až do roku 2018, kdy dojde k definitivnímu ukončení její výroby. Prozatím ale automobilka tomuto modelu věnuje dál odpovídající péči a vy se tak v příštím roce můžete těšit na novou verzi, ještě výkonnější, než je současná Z06 s přeplňovaným osmiválcem o objemu 6,2 litrů a 485 Kw (659 K). Tento nový zástupce třídy C7 se pak může pyšnit označením ZR1.
Zdroj foto: foter.com