Supersport Honda NSX se vrací, tentokrát jako hybrid

11.02.2015 | Martin Hrudník
Honda NSX

Automobilka Honda představila na autosalonu v Detroitu dlouho očekávanou sériovou podobu nové generace supersportu NSX. Zatím pod značkou Acura, kterou Honda používá pro své luxusnější vozy v USA. Nový japonský supersport dostal hybridní techniku a hodně výrazný design.

Nová Honda NSX se veřejnosti představuje v podstatě už několik let, naposledy v roce 2013 jako NSX Concept. Proti tomuto provedení se nakonec sériová podoba auta docela liší. Překvapením je, že auto výrazně povyrostlo; zatímco koncept měl míry 4 390 x 1 915 x 1 200 mm, sériový vůz měří 4 470 x 1 940 x 1 215 mm. Také rozvor je o dva centimetry širší než původní - činí  teď 2 630 mm. To vše znamená, že je nová generace NSX celkově mohutnější než předchozí provedení.

Sporťák nebo čtyřkolka?

Vyžádala si to nejspíš komplikovanější technika novinky. Uprostřed za sedadly je sice uložen šestiválec, podobně jako v první NSX, s původní pohonnou jednotkou však nemá prakticky nic společného. Vidlicový šestiválec totiž dostal přeplňování dvojicí turbodmychadel a navíc je spřažen s hybridní technikou. Auto je vybaveno hned trojicí elektromotorů. Jeden je přes devítistupňovou dvouspojkovou převodovku spojen přímo s motorem a pohání spolu s ním zadní kola. Každé z předních kol pak má svůj vlastní výkonný elektromotor, NSX má tedy náhon 4x4. Elektromotory a spalovací motor tu dovedou vzájemně velmi spolupracovat, např. hlavní elektromotor pomáhá i při brzdění intenzivní rekuperací, při řazení slouží k vyhlazení celého procesu a ideálnímu sladění otáček motoru a převodovky. Elektromotory vpředu zase umožňují takzvané vektorování tahu. Každý z těchto motorů může dodávat přesnou dávku výkonu tak, aby byla zaručena stabilita auta nebo lepší chování v zatáčkách. Vnější kolo tedy v zatáčce dostane větší porci, aby pomohlo stáčení auta, k tomu si ještě NSX pomáhá i přibržďováním vnitřních kol. Rychlé změny směru jsou tak pro NSX naprosto samozřejmou hračkou.

Lehké materiály, důraz na aerodynamiku, výkon s otazníkem

Vnější design tak trochu odkazuje na předchůdce, v mnohém je ovšem originálním pokračováním. Auto působí dostatečně agresivně a potvrzuje, že Honda rozhodně nechce stavět konzervativní auta. Velkou roli tu hraje aerodynamika, která autu zajišťuje maximální možný přítlak při co nejnižším celkovém odporu vzduchu. Šasi a karoserie vozu jsou tentokrát vyrobeny z mnoha různých materiálů, první NSX přitom byla hliníkovým průkopníkem. Hliník má u novinky také velký podíl, ale střídá se s vysokopevnostní ocelí, uhlíkovými vlákny i dalšími špičkovými materiály.

Řidič si bude moci v autě volit z několika jízdních režimů, od plně elektrického (jen na několik kilometrů) až po nejdrsnější sportovní režim. Také samotný kokpit vozu tu odpovídá použitým vnějším futuristickým tvarům a špičkové technice. Jediné, čím se zatím Honda nepochlubila, je výkon pohonné soustavy. Zatím se musíme spokojit s konstatováním, že ten je vyšší než 550 koní.

 

Autor: Martin Hrudník - Group Buying Manager AAA Auto

Aktuálně píšeme

Zákonné požadavky pro detekci plynů v garážích | 04.12.2023

Rozdíl mezi komplexním pojištěním a havarijním pojištěním | 19.10.2022

Studio Pininfarina se vrací k výrobě aut, chce vyrábět tři modely | 18.05.2020

Foto

Honda NSX
Honda NSX
Honda NSX
Honda NSX
Honda NSX
Honda NSX
Honda NSX
Honda NSX

Komentáře ke článku

Zatím nebyl vložen žádný komentář.

Vožit nový komentář




pátý den v týdnu

BAZAR LUXUSNÍCH VOZŮ

do
do

Vyrobil INET-SERVIS.CZ | 2014 | Copyright © 2006 - 2024 | Kontakt

TipCars.com - nabídka autobazarů

TOPlist