Z pásů sjel poslední McLaren P1
30.12.2015 | Autor: redakce
Dny se naplnily a co bylo již předem avizováno se stalo faktem. Z výrobní linky sjel poslední model McLaren P1. jak probíhala jeho výroba, co jste dosud nevěděli a kam všude vozy putovaly?
Na počátku byl plán na výrobu 375 exemplářů. Výroba McLaren Ultimate Series započala v roce 2013. Ještě před tím byl vůz v produkční verzi vystavený na autosalonu v Ženevě. Při té příležitosti bylo oznámeno, že na všechny vozy již má zájemce. Prvním vyrobeným vozem bylo kupé v odstínu Ice Silver.
Zajímavosti z výroby McLaren P1
- výroba jednoho vozu McLaren P1 zabrala sedmnáct dnů (v přepočtu na hodiny to dělalo 800 hodin)
- na jednom voze pracovalo až 105 lidí
- na každý vůz bylo aplikováno pět až osm litrů základní barvy
- na lak vozu bylo spotřebováno osm až devět litrů barvy
- nejoblíbenějším odstínem laku byla žlutá Volcano
- během vývoje najely P1 více jak 620 000 km, 33% najetých km patří testům na okruzích
- z celkem 375 vyrobených exemplářů zamířilo 34% vozu do Severní a Jižní Ameriky
- do Evropy zamířilo jen 26% vozů
- na Blízký východ a do Afriky se dodalo 13% vozů
- do Asie a Tichomoří zamířilo 27% vozů
- poslední vyrobený exemplář nese perleťový oranžový lak
Zdroj foto: foter.com
Aktuálně píšeme
Zákonné požadavky pro detekci plynů v garážích | 04.12.2023
Rozdíl mezi komplexním pojištěním a havarijním pojištěním | 19.10.2022
Studio Pininfarina se vrací k výrobě aut, chce vyrábět tři modely | 18.05.2020
Komentáře ke článku
Zatím nebyl vložen žádný komentář.