Z pásů sjel poslední McLaren P1

30.12.2015 | Autor: redakce

Dny se naplnily a co bylo již předem avizováno se stalo faktem. Z výrobní linky sjel poslední model McLaren P1. jak probíhala jeho výroba, co jste dosud nevěděli a kam všude vozy putovaly?

Na počátku byl plán na výrobu 375 exemplářů. Výroba McLaren Ultimate Series započala v roce 2013. Ještě před tím byl vůz v produkční verzi vystavený na autosalonu v Ženevě. Při té příležitosti bylo oznámeno, že na všechny vozy již má zájemce. Prvním vyrobeným vozem bylo kupé v odstínu Ice Silver.

Zajímavosti z výroby McLaren P1

  • výroba jednoho vozu McLaren P1 zabrala sedmnáct dnů (v přepočtu na hodiny to dělalo 800 hodin)
  • na jednom voze pracovalo až 105 lidí
  • na každý vůz bylo aplikováno pět až osm litrů základní barvy
  • na lak vozu bylo spotřebováno osm až devět litrů barvy
  • nejoblíbenějším odstínem laku byla žlutá Volcano
  • během vývoje najely P1 více jak 620 000 km, 33% najetých km patří testům na okruzích
  • z celkem 375 vyrobených exemplářů zamířilo 34% vozu do Severní a Jižní Ameriky
  • do Evropy zamířilo jen 26% vozů
  • na Blízký východ a do Afriky se dodalo 13% vozů
  • do Asie a Tichomoří zamířilo 27% vozů
  • poslední vyrobený exemplář nese perleťový oranžový lak

Zdroj foto: foter.com

Aktuálně píšeme

Zákonné požadavky pro detekci plynů v garážích | 04.12.2023

Rozdíl mezi komplexním pojištěním a havarijním pojištěním | 19.10.2022

Studio Pininfarina se vrací k výrobě aut, chce vyrábět tři modely | 18.05.2020

Komentáře ke článku

Zatím nebyl vložen žádný komentář.

Vožit nový komentář




pátý den v týdnu

BAZAR LUXUSNÍCH VOZŮ

do
do

Vyrobil INET-SERVIS.CZ | 2014 | Copyright © 2006 - 2024 | Kontakt

TipCars.com - nabídka autobazarů

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Další informace OK

TOPlist